background img
Eyl 18, 2017
1915 Views
0 0

Microsoft Word ile Tez Yazmak

Yazar :

Öncelikli olarak bu yazıyı hazırlarken Microsoft Word Porgramını bildiğinizi varsayarak hazırladım.

Bu belgenin amacı, Microsoft Word’de Tez Yazarken en iyi şekilde nasıl yararlanabileceğinizi göstermektir. Birinci paragrafın sağında, bazı özellikleri kullanmanız önemlidir. Bu daha sonra, bir tezin tüm bileşen parçalarını bir araya getirmek için daha kolaylaşır ve otomatik İçindekiler veya Kaynaklar Listesinin bir tablo gibi şeyler üretmek için izin verir.

Kurallar ve Sayfa Yapısı
Bir tez için gerekli biçimi belirtmek Yüksek öğretim kurulmaları tarafından yayınlanır.

Ama Kısacası, belirttikleri:

  • Yazı boyutu
  • Kağıt boyutu A4 (30cm x 21cm) olmalıdır
  • Metin okunabilirliğini sağlamak aralıklı olmalıdır (yani, bir-ve-bir-yarım veya çift aralıklı)
  • Sol (bağlanma) kenar en az 15 mm, diğer kenar ile en az 35 mm olmalıdır •
  •  Sayfa tez geri kalanı ile sırayla numaralandırılır olmalıdır
  • Kağıdın bir tarafı, sadece dışında bir tablo, grafik veya resim yüzleri olmalıdır metninde değinilen metni (bunlar tezin arkasındaki cebe konabilir) Başlık sayfasının içeriği hakkında daha fazla bilgi var ve diğer materyallerle ne yapılacağı gibi haritalar ve metinler ile bağlanamayan CD’ler.
  • Kurallara uymak için, aşağıdaki değişiklikler Sayfa Yapısı yapılmalıdır:
    • Yeni bir belge ile başlayan her zamanki gibi Microsoft Word Başlangıç
    • Şerit üzerindeki SAYFA DÜZENİ sekmesine taşı ve uzak üzerine ([Sayfa Yapısı] grup oku tıklayın Sağ Sayfa Yapısı grubu başlığının) – Aşağıdaki iletişim kutusu görüntülenir:

Tezinizi Kayıt Edin
Tez çalışmanızı saklamak için özel bir klasör oluşturmak iyi bir fikirdir:
 <Ctrl s> (veya DOSYA Kaydet sekmesine gidin ve seçin) sonra Belgelerim tıklayın
Farklı Kaydet penceresi araç çubuğundaki [Yeni klasör] düğmesine tıklayın
Adı için Yeni Klasör tipi Tezi sonra yeniden adlandırmak ve  iki kez <Enter> tuşuna basın
Dosya ismi: (örn Bölüm1) dosyanız için – <Enter> için [Kaydet]
Ekranın üst kısmında gösterildiği gibi Dosyanız artık, bölüm1.docx denir. Bununla birlikte, çeşitli başka
ayarlarınızı işinizi yazmak için kullanmadan önce değiştirmeniz gerekir.
Stilleri Ayarlama
Bir tez yazarken kullanmanız gereken, Word’de sağlanan en önemli özellik şudur:
Stiller, basitçe farklı biçimlendirilmiş metin türleri olup, yazı tipi, yazı tipi boyutu, kalın / italik / altı çizili, gerekçelendirme, numaralandırma ve paragraf aralığı. Onları  kullanmak çok daha iyi.
Çeşitli nedenlerle elle belirli bir biçimi ayarlamak:
• Kendi stiller oluşturabilirsiniz
Daha da önemlisi, bir tez için başlıklar stilleri. Dört ana nedenden dolayı yararlıdırlar:
  1. Bölümü ve alt bölüm başlıkları nasıl ayarlanır farklı hatırlamak gerekmez
  2. Kelime otomatik başlıklarını numaralandırabilirsiniz ve size metinlerde bunları çapraz başvurabilirsiniz
  3. Belgenize kolayca dolaşmak için Gezinti Bölmesi kullanabilirsiniz
  4.  Ve, en önemlisi , başlık stilleri İçindekiler Tablosu oluşturmak için kullanılır
Bu noktalardan birincisi, tezinizin hangi bölümünde olursa olsun, başlığınızın aynı görünmesini sağlar
Başlıkların görünüm biçimini sevmemeye karar verirseniz, o zaman stili yeniden tanımlayabilirsiniz
ve tüm başlıkları yeniden. Gezinme Bölmesi’nde olmadan herhangi bir başlığın doğrudan hareket sağlar
bulmak için yukarı ve aşağı ilerlemek zorunda kalmazsınız.
Nihai sebep daha da önemlidir. Başlıklar için stil kullanmazsanız, bir başlık oluşturamazsınız.
Otomatik İçindekiler için. Bunun yerine, her sayfanın hangi sayfalarda çalışılacağını öğrenmek için tezinizi incelemeniz gerekecek.
bölüm veya alt bölüm açıksa ve sonra elle tabloya yazın. Bu çok zaman alıcı olabilir ve
yanlışlıklar kaçınılmaz olarak içeri girer. Değişiklik yaparsanız hepsini bir daha kontrol etmeniz gerekir.
Microsoft Word’de sizin için önceden ayarlanmış farklı başlık stilleri vardır (ancak daha sonra göreceğiniz gibi,
farklı bir yazı tipi, yazı tipi boyutu veya paragraf aralığı / gerekçelendirme vb. kullanmak istiyorsanız bunları kolayca yeniden tanımlayın):
GİRİŞ sekmesinde 1. Şerit üzerinde, sağa doğru Stiller grubu dikkat
Gezinti bölmesi görünür – Bir daha büyük bir yazı başlığı ve kalın için [Başlık 1] butonuna tıklayın 2.
Örneğin Bölüm Tek – – 3. çalışmanın başlığını yazın Giriş
4. <Enter> ve otomatik metin Normal stili dönmek
Sen Başlık 1 Normal metin (Calibri) için biraz farklı bir yazı (Calibri Işık) olduğunu fark etmiş olabilirsiniz. Bu
başlığı belirginleştirir ancak hoşunuza gitmeyebilir veya tamamen farklı bir yazı tipi tercih edebilirsiniz. Eğer farklı bir yazı tipi boyutu veya rengi tercih ederseniz Stili aşağıdaki gibi yeniden tanımlamak kolaydır:
5. Sağ Stiller grubunda [Başlık 1] butonuna tıklayın ve Değiştir seçin 
6. ne tercih yazı tipini, yazı tipi boyutu, renk, hizalama, kalın vb değiştirin – örneğin [Orta] o, bunu yapmak
[Kalın] ve Otomatik değiştirme [Font Rengi] (yani siyah)
Stil Değiştir iletişim kutusunu kapatmak için [OK] 7. tıklayın
Not: el metni biçimlendirmek yerine böyle stilleri yeniden tanımlamak önemlidir. Bu özellikle
Eğer açık biçimlendirmeyi takip edin Kendi PC ve var ise önemli. Bununla yeni bir stil
bir paragrafı manuel olarak her biçimlendirdiğinizde oluşturulur (yüzlerce stille sonuçlanırsınız). Kontrol etmek
takip edin – bu seçenek daha sonra DOSYA sekmesine taşımak Seçenekler tıklayıp Gelişmiş seçin kapatılır
Biçimlendirme Düzenleme seçeneklerinden biridir ve üzerinde işaretli olmamalıdır.
Numaralandırma Başlıkları
Varsayılan başlık stilleri herhangi bir numaralandırma içermez. Alt bölüm başlıklar numaralandırılmasını istersen
(örneğin 1.1, 1.2 vs) o zaman bir Düzeyli listesini kullanmak gerekir. Ek bir fayda, bölümü eklemenize izin verir
Sayfanız numaralandırma ve şekil / tablo başlıkları (eğer istediğin buysa örneğin Tablo 1-1’de) sayılar.
Her yerde ana rotada 1. [Düzeyli Liste] butonuna ardından (yazarak konumunu sıfırlamak için)
– Şeridin ANA SAYFA sekmesini Paragraf grubunun üst üste üçüncü
Liste Kütüphanesi 2. (başlık stilleri ile ilişkili bir tercih gerekli numaralama stilini seçin –
orta satırdaki doğru olanı iyi bir seçimdir) – başlığınız şimdi numaralandırılmıştır
Bunu daha da özelleştirmek için:
3. Tekrar [Düzeyli Liste] butonuna tıklayın ama New düzeyli liste tanımla seçin bu sefer 
, Üzerine tıklayın Görüntülenen iletişim kutusunda 4. [Diğer >>] mevcut tüm seçenekleri görmek için:
9 ön tanımlı başlık seviyesine sahip olduğunuzu göreceksiniz; bu, bir başkasından kademeli olarak numaralandırmayı oluşturuyor.
Bir sonraki seviyeye. Eğer kelime Bölüm ekleyebilirsiniz örneğin – Word Numara biçimini özelleştirmek sağlar
Daha önce göreceğiniz gibi, önce:
5. tıklayın numarası için biçimlendirme giriniz: önce yazmaya taşımak için (<Ana Sayfa> tuşuna basın kutu
Gölgeli sayı 1) ve tip Bölüm (+ boşluk) – tarzı yukarıdaki önizleme nasıl göründüğünü not
Bu Sayı stili Not: Her seviye seçmenize olanak sağlar için (hemen aşağıdaki numara için biçimlendirme Enter)
Farklı numaralandırma (örneğin i, ii, iii veya Bir, İki, Üç), ancak bu daha sonra bir sonraki numaralandırma düzeyine kadar beslenir.
Muhtemelen One.1.1 istemeyeceksiniz! Ayrıca Not [Yazı …], sizin için yazı tipi özelliklerini ayarlamak için izin veren
boyutu veya kalın / italik gibi numaralandırma. Başlangıç konumu göz ardı: – Her bölüm numaraya kadar sonra göreceksiniz.
Soldaki onları çizgiye 0 cm kadar: ayarlanmış Metin Girinti  6. başlıklar bazen ikinci bir çizgi üzerine sarmak
[Tüm Seviyelerde için Set …] 7. tıklayın tüm diğer başlığı seviyelere Bu ayarı uygulamak için – <Enter> için
[Tamam] doğrulamak için

Sayfa 5
5
Varsayılan olarak, bir sekme karakteri sorunlara neden olabilir başlığı diğer bölgelerinden numaralandırma ayırır.
Bir boşluk (veya bir tire veya iki nokta üst üste) sahip olmak daha iyidir. Bunu aşağıdaki gibi değiştirebilirsiniz:
8. sağlanan liste okunu kullanarak, ile opsiyon Takip numarasını değiştirmek: Space için – Farklı isterseniz
Hiçbir şey seçmek karakter (örneğin bir tire) ardından Enter numarası için biçimlendirmeye karakter eklemek
İlk değiştirmek için tıklayın seviyesinden seçerek diğer başlık seviyeleri için 9. adımı tekrarlayın 8: Liste
10. [Tamam] değişiklikleri uygulamak ve kapatılması için tanımla <Enter> yeni düzeyli liste iletişim kutusu
Başlığınıza gelen aşırı kelimeleri Bölüm Bir silerek 11. Sonu – Alanı silmek dikkat değil almak
numaralandırma aşağıdaki (yanlış giderseniz [Geri Al] kullanın)
Başlık stili şimdi sıfırlandı. Bir dahaki sefer onu kullandığınızda, yeni özelliklere sahip olacak. Eğer
sadece kapatın belirli bir başlık sayılı istiyorum ama İçindekiler görünmesini istemiyoruz
(<Numaralandırma> düğmesine tıklayarak) o başlık için numaralama ama üzerinde Başlık stilini tutun.
Uyarı: bölümleri getirdiklerinde bu sorunlara neden olarak birden fazla çok düzeyli liste kullanmaktan kaçının
birlikte.
İpucu: tıklayın Bölüm 1 başlığı geri kalanı üzerinde ayrı bir satırda görünmesini istiyorsanız
ardından <Ana Sayfa> takiben basın başlığinı <Shift Enter>. Bu size yeni bir satır ancak yeni bir paragraf verir.
Belirli bir yerde uzun bir başlığı bölmek istediğinizde Ayrıca <Enter Shift> kullanın. Ekstra çizgi değil
İçindekiler bölümüne geçirilir (ama benzer bir şekilde TOK girişi düzenleyebilirsiniz).
Alt Başlıklar
Numaralandırılmış başlıklarınızı oluşturduğunuza göre, bunları harekete geçirmenin tam zamanı.
1. <Ctrl End> metnin sonuna geçmek için
Ilk paragrafta (yeterli olacaktır çöp metin satırı bir çift) 2. Tip ardından <Enter> tuşuna basın
Şu anda yalnızca birkaç stil gösteriliyor; Diğer başlığı düzeylerini görmek için kaydırma çubuğunu kullanabilirsiniz ya
(sağda) stilleri veya bunun altında Diğer düğmesini veya Stiller grup ok bağlı:
Stiller grup başlığı uzak sağda [Stiller] grup oka 3. tıklayın – Bir Stiller penceresi görüntülenir
4. pozisyonunda Bunu düzeltmek için, üstündeki alanda çift tıklayın – bu pencerenin sağ bölmesinde şimdi var
Y paragraf otomatik 1.1 numaralı bulmak ou’ll  5. Seç [2 Başlık]
Bir başlık gibi bazı metin ardından <Enter> tuşuna basın 6. Türü – tarzı tekrar Normal geri döner
Başka Normal paragrafta 7. Tip sonra tekrar <Enter> tuşuna basın (birkaç satır yeterlidir)
8. tekrarlayın hariç 7’ye 5. adımları bu tarz kurulduktan görmek için Başlık 3 seçim
İpucu: Ayrıca <Tab> tuşuna basarak ardından herhangi bir başlık düzeyi seçerek ve seviyelerini başlığı ayarlayabilirsiniz aşağı hareket ettirmek için
veya düzeylerinde hareket etmek <Tab Shift>. Bu yöntemi kullanarak mevcut bir başlığın düzeyini değiştirmek için,
<Tab> kullanmadan önce basına <Ana Sayfa> veya <Tab Shift> – tipleme pozisyon başlığı başında olmalıdır.
Varsayılan Başlık 2 ve 3 stilleri tanımlanır Başlık yolu beğenmezseniz o zaman yeniden tanımlayabilirsiniz
stilleri Başlık 1 için daha önce yaptığı gibi  örneğin, biraz olmalarını sağlayın başlıklarını tercih edebilirsiniz
farklı veya daha büyük yazı tipi:
9. Sağ Stiller bölmesinde [Başlık 2] tıklayın ve değiştir’i seçin 
10. Gerekli yazı karakteristiklerini Seç – örneğin otomatiğe yazı 14 boyutunu, rengini ayarlamak ve koyu açmak
Iletişim kutusunu kapatmak için [OK] üzerine 11. tıklayın
Bunu yapmanın diğer bir yolu, mevcut bir başlığa değişiklik yapmak ve bunu stil olarak ayarlamaktır:
12. tıklayın Başlık 3 rotada üç kez seçmek için o (numaralandırma vurgulanır değildir)
13. Set gerekli yazı özellikleri (örn Kalın ve Otomatik yazı tipi rengi) Yazı Tipi düğmeleri kullanarak
Şerit üzerinde veya seçime ing sağ tıklayarak ANA sekmesinin grubu, bu yerel bir kopyasını görmek için
14. Sağ bölmesinde veya Şerit ve Güncelleme başlığı’den üzerinde … Seçimi Maç için Stiller Başlık 3 tıklayabilir

Sayfa 6
6
Vücut Metin (Normal Stili)
Sizin sıradan paragraflar gövde metni olarak bilinir. Geçerli Normal stil kriterlerine uymuyorsa
Kurallar belirtilen ve değiştirilmesi gerekir. Bunlar, metnin okunaklı aralıklarla yerleştirilmesi ve
bir buçuk ya da iki boşluk öneririz. Birçok tez çift aralıklı gibi görünse de
Boşluk, daha iyi görünüyor düşünüyorsanız. Gerçekten de, en azından bir buçuk uzaklık olan boşluklar
Kabul edilebilir (metninizi sayfalara sığdırmak için bunu kullanabilirsiniz). Ayrıca özelleştirmeniz de gerekebilir
yazı tipi ve yazı tipi boyutu. Bazı bölümler belirli fontlarla ısrarcı; Eğer yapmazlarsa, seçim senin.
1. Sağ Stiller bölmesinde [Normal] butonuna tıklayın ve değiştir’i seçin 
Eğer Calibri sevmiyorum 2., verilen listeden farklı yazı tipi seçin
3. Farklı yazı Boyutu tercih ederseniz, listeden seçin veya değeri yazın
Ardından, satır aralığı ve yaslama işlemini ayarlamanız gerekir:
4. Hizalama ayarlayın: bazı insanlar gibi [Yasla] metne; Başkaları tutmayı tercih [Hizala Metin Sol])
Çift (veya 1,5 satır tek-ve-bir buçuk aralığı için): 5. Çizgi aralığı değiştirme
İpucu: tek-ve-bir buçuk ve çift aralıklı arasında bir yerde repliklerinizi istiyorsanız, Çoklu bu değiştirmek
En: 1.8 (örneğin).
(Normal stili temel alan başlıklar dahil) tüm paragrafları olmuştur nasıl Not
otomatik olarak (örneğin, iki aralıklı) reformasyon.
Sayfa Numaralandırma
Dosyanıza kaydedebileceğiniz başka bir ayar sayfa numarasıdır – konumu ve biçimi. Bir sayfa numarası eklemek için
işinize:
1. Şerit üzerindeki INSERT sekmesine Taşı ve [Sayfa Numarası] seçmek Üstbilgi ve Altbilgi grubunda
Rakamları isteyip Sayfasında veya Bottom Top az tercih Görüntülenen listeden 2.
Ardından Sayfa ve (1 ila 3 en iyisidir Düz Numarası) formatlarda edinilebilir seçmek
Sayfa numarası artık Üstbilgi veya Altbilgi ve ekstra Üstbilgi ve Altbilgi Araçları sekmesinde ya görünür
Şerit üzerinde görünür. [Sayfa Numarası] düğmesine sol gruptaki burada tekrarlanır unutmayın. Eğer istersen
sayfa numarasının biçimini değiştirin:
[Sayfa Numarası] düğmesine basıp Biçim Sayfa Numaraları 3. Tıklayın  – Aşağıdaki iletişim kutusu
görüntülenir:
Muhtemelen burada herhangi bir ayar değiştirmenize gerek yoktur – ne yapabileceğinizi unutmayın. Sayı biçimi: sağlar
Yazmak geldiğinizde bunları kullanmanız gerekebilir – Eğer Roma rakamlarını (i, ii, iii … örneğin) tercih
tanıtım sayfalarınız (içindekiler tablosu / rakamlar, teşekkürler vs). Bölüm numarasını ekleyin: yapmanızı sağlayan
için sabit bir sayfa numarası ayar sorunu çözer,  senin sayfa numaralandırma (10 örneğin 1) Bu eklemek
Sonraki bölümler. Başlangıç konumu: Eğer isterseniz, belirli bir bölüm için sayısını ayarlamak sağlar.

Sayfa 7
7
İpucu: başlayın durumunda: (TASARIM sekmesinde Seçenekler grubunda) 0 ve ayrıca [Farklı Birinci Sayfa] set sonra
numaralandırma, ikinci sayfada başlayacak gibi görünüyor – numaralandırılmış bir başlık sayfası istemiyorsanız kullanışlıdır.
4. <Enter> [Tamam] Sayfa Numarası Biçimi iletişim kutusunu kapatmak için
Üstbilgi ve altbilgi
Örneğin, tezinizin ana başlığını gösteren özel bir üstbilgi veya altbilgi isteyebilirsiniz. Bu değil
Genelde durum, ancak her bölümün başlığının görünmesini isteyebilirsiniz. Bu nedenle, bunu her bölümde siz belirlersiniz.
Bölümlerde arası tutarlılığı korumak için, ancak, Başlık stilini değiştirmek isteyebilirsiniz:
1. (uzak Üstbilgi ve Altbilgi Araçları sekmesinin soldaki) [Başlık] butonuna tıklayın ve Boş seçim
İpucu: etiketli bir kutu [belge başlığını yazın] sahip fantezi başlıklarına tarafından cazip değil. Bu bir
bir dosyanın özel mülkiyetidir ve farklı bölümler için kolayca sıfırlanamaz. Yatay bir çizgi istiyorsanız o zaman
ANA sekmesinde [Sınırlar] düğmesi ile sonradan eklemek (ve bir fantezi tek isterseniz satır biçimlendirmek).
[Tür metin] kutusuna 2. tip Tanıtımı
3. <Ctrl e> (için [Orta]) ya da <Ctrl r> (için [Metin hizalama Sağ]) metin konumunu değiştirmek istiyorsanız
Kelimeye 4. çift tıklayın Tanıtım sonra (örneğin boyutu, kalın / italik) Herhangi yazı değişiklik yapmak size gereken
5. Sonra, sağ Stiller bölmesinde Başlık stili tıklayıp Güncelleme Başlık Seçimi Maç için
Her yerde metnin ana gövdesinde 6. Bitirdiğinizde, ya çift tıklama veya [Kapat kullanmak
Üstbilgi ve Altbilgi] Üstbilgi ve Altbilgi Araçları sekmesinin sağında düğme
7. Son olarak, <Ctrl s> değişiklikleri dosyanıza kaydetmek için
Not: Ayrıca maç için altbilgi stilini değiştirmek isteyebilirsiniz (veya başka bir biçime).
İşinizi Güvenli ve Güvenli Tutmak
Tez çok önemli bir eserdir. Güvenli bir yerde saklayabilmeniz ve düzenli yedeklemeler yapmanız çok önemlidir.
Herhangi bir dosya. Bir Üniversite Lab PC’de çalışan ve Belgelerim içinde dosya kaydederken, o zaman olabilir
çalışmalarınızın güvende olduğunu ve düzenli olarak yedekleneceğinden emin olun. Tezinizi tutmak iyi bir fikirdir.
Dosyaları tek bir klasörde. Ardından, bir dosyayı bulmak veya tüm klasörü (ve herhangi bir alt klasörü) yedeklemeniz kolay.
İpucu: Bu ayrı bir dosyada her bölüm tutmak iyi bir fikirdir. Bir dosyayı silmeyi başarırsanız (veya dosya silinirse)
bozuk) ve yedek olmadığı zaman en azından bir bölümünü kaybedeceksin. Word için de daha iyidir
Büyük dosyalardan ziyade daha küçük dosyalarla çalışın (dosya bozulması olasılığı önemli ölçüde artar
boyut, özellikle çizelgeler ve resimler dahil ediliyorsa).
Kendi PC’niz üzerinde çalışıyorsanız, dosyalarınızı daima sabit diskte saklayın. Burada olduğu gibi, dosyalarınızı bir dosyaya kaydedin.
Belgelerim içinde özel klasörü. USB kalemler ve benzeri çoklu ortam, dosyaları bir
diğerine veya dosyaların yedeklerini alarak ancak KAÇININ gibi ortamların DOĞRUDAN ÇALIŞMA için bilgisayar.
Çalışmanızı depolamak için başka güvenli bir yer Bulutların – eğer o zaman dünya çapında herhangi bir bilgisayardan erişebilirsiniz.
Kendi PC’nizi kullanıyorsanız, çalışmalarınızın düzenli olarak yedeklenmesi çok önemlidir. Tek bir yedeklemeye güvenmeyin
sabit diskteki bir dosyanın geçerli sürümünün bozulması olasıdır. Daha sonra kopyalayabilirsiniz
dosyanızın yalnızca iyi bir kopyasını üzerine yazarak yedekleme ortamınıza kopyalayın. Büyükanne / ebeveyn / çocuk üzerinde çalışın
Sistem, en eski (grandparent) sürüm her değiştirilmesi.
Multimedya üzerinde hiçbir yedeklemenin% 100 güvenli olduğu düşünülmemelidir. Zarar vermek çok kolay
Medyaya zarar verebilir ya da bozulabilirler. PC’nizde olduğu gibi yangın veya sıvılarla çalınabilir veya hasar görmüş olabilirler. Eğer
ek bir yedeklemeyi başka bir yerde (örneğin, ana babanızın veya bir arkadaşınızın evinde) tutabilirsiniz;
ek güvenlik. Daha da iyisi, çalışmalarınızı yedeklemek için Üniversite sistemini kullanın – yedeklerinizi getirin
kampüs üzerine medya (veya e-postalara dosya iliştirmek) ve daha sonra sizin N Belgelerim kopyalayın: sürücü.
İpucu: Kendi PC ve Üniversite sistemi arasında dosyalarınızı hareket ediyor ise, bu önemli etiketlemek için senin
iletişim bilgilerinizle birlikte medyaya gönderin, böylece geride bırakıldıklarında sahiplerini izlemek mümkündür.

Sayfa 8
8
Metin Yazma
Artık Bölüm 1 yazmaya devam edebilirsiniz. Kadar işinizi sayfalara sığdırmaya çalışarak zaman kaybetmeyin
tadilat ve düzeltmeyi tamamladınız. Bu, içinde ele alınmıştır. Microsoft Word 2013: Tez tamamlanması .
Daha Fazla Stil Oluşturma
Yazarken, yeni stiller oluşturmanız (veya mevcut stili değiştirmeniz) gerekebilir ve bu yapabilirsiniz
bir belge içinde. Nasıl olduğunu görmek için madde işaretli bir liste yazmayı deneyin:
1. Kendinizin (Normal olarak ayarlanmış stili ile) boş bir çizgiye işin sonuna geldik
[Kurşunlar] butonuna 2. tıklayınız metin kısa çizgi tipi ardından <Enter> tuşuna basın
İkinci bir madde işaretli liste öğesi için 3. adımı tekrarlayın 2
Listenizin çok geniş aralıklarla yerleştirildiğini düşünebilirsiniz. Tarzı değiştirmek için:
4. Sağ Stiller bölmesinde Liste Paragraf stili tıklayın ve değiştir’i seçin 
5. [Format] tıklayın ve Paragraf seçmek 
6. Seti Satır aralığı: 1.5 hatlarına biraz metin yukarı ezmeye
Aynı tarzda paragraflar arasında boşluk eklemeyin olduğunu 7. Kontrol: seçeneğinin açık olduğundan
Daha sonra son öğe ve aşağıdaki paragrafta arasındaki boşluğu dengelemek için 16pt için: Sonra 8. Artış Aralığı
[OK] için basın <Enter> Paragraf iletişim kutusunu kapatmak için
9. <Enter> [Tamam] Stil Değiştir iletişim kutusunu kapatmak için – liste çok daha iyi bakmak gerekir
10. Basın listeyi sona erdirmek için <Enter>
Normal bir paragrafta 11. Tip (çizgilerin bir çift yeterlidir)
Not: onlar da Liste Paragraf stili kullanan gibi bu da numaralandırılmış listeleri kabak olacaktır.
Sonra, bir tablo için kendi stilinizi oluşturmayı deneyin. İlk olarak, nasıl geliştirilebileceğini görmek için bir tablo ekleyin:
1. Şerit üzerindeki INSERT sekmesine taşı ve [Tablo] butonuna tıklayın
Küçük bir masa seçin 2. (3 sütun 2 satır yeterli olacaktır)
3. sıranın 2’nin ilk hücre içine daha sonra metin satırı bir çift ilk satırdaki hücrelerde bazı başlıklar yazın
Numaralı listede olduğu gibi, metin çok geniş aralıklarla bulunur – bu, bir tabloda sorunlu olduğunu kanıtlayabilir
sınırlı bir alanda mümkün olduğunca çok bilgi depolamak isteyebilir. Metnin merkezlenmediğini de unutmayın
çok iyi dikey olarak – hücrelerin üst sınırına dokunuyor ancak metnin ve altın altında bir boşluk var
Sınır. Bunu düzeltmek için:
[Yeni Stil] butonuna 4. tıklayın (Stiller panelinin sol alt köşesinde ilk düğmesi)
5. Adı: tarzı MyTable (veya benzeri)

Sayfa 9
9
6. [Format] tıklayın ve Paragraf seçmek 
1.5 hatlarına ve önce hem Aralığı değiştirmek: 7. Çizgi aralığı değiştirme ve Boşluk sonra: 6PT için
Için 8. <Enter> [Tamam] iki kez değişiklikleri kabul etmek
9. Bütün tablo ardından Stiller üstündeki MyTable tıklayın diğer hücrelere uygulamak için bölmesinde seçin
Tablonuz çok daha iyi görünmeli ve bu stili kullanarak tablolara daha fazla sıkıştırabilirsiniz.
Yukarıdaki 9. adımda olduğu gibi, Eğer yeni bir tablo oluşturmak her zaman seçin (veya mevcut bir tabloyu yeniden biçimlendirmek) gerekir.
İpucu: Tablolar genellikle dik sayfaya sığamayacak kadar geniştir ancak metinde manzara (yatay) sayfaları sahip olabilir
sorunlu ol Ardından tablonun bir ekran görüntüsü almak bir manzara sayfaya oluşturun Bu almak için ve
dik bir sayfaya koyun. Ekran görüntüleri sayfaya sığması için kolayca yana çevrilebilen resimlerdir.
Grafik Ekleme
Başlık stilleri İçindekiler Tablosu oluşturmak için kullanıldığını Aynı şekilde, Altyazıların oluşturmak için kullanılır
Vb Şekil Bunlar Listesi isterseniz özelleştirebilirsiniz başka bir özel stil vardır. Eklediğiniz her
Bir metnin veya tablonun üstünde (veya altındaki) metin dizisi, bunun için altyazı stilini kullanmanız gerekir. Eklemek en iyisidir
şekli önce ve ardından altyazı ekleyin:
1. <Ctrl End> İşinizi sonuna taşımak için
Artık genellikle INSERT sekmesine gidin ve (bir resim için) [Resim] veya [Nesne] tıklıyorsunuz sonra Oluştur
Dosyadan ve [Gözat …] dosyayı bulmak için. Dosya seçeneği için Linki kullanırsanız, emin olun gerektiğini unutmayın
bağlantılı dosya taşınmaz veya yeniden adlandırılır. Ancak burada, bir ekran görüntüsü ekleyelim:
2. INSERT sekmesine taşı ve [Screenshot] üzerine tıklayın ardından Ekran Clipping seçim
(Burada, Masaüstü) önce görüntülenen pencereye ekran anahtarları
Fare kullanma 3. fare düğmesini basılı tutun ve gerekli alanı kapsayacak bir dikdörtgen çizmek
4. Fare düğmesini bırakın ve ekran görüntüsü çalışmalarınızda eklenecektir
5. Boyutlandırma (ve bitki) resim, gerektiğinde, kolları temin kullanılarak (ve [Crop] düğmesi)
İpucu: – kullanım Yapıştır Özel … Sonra Resim (JPEG ya da uzak en iyi yöntem olarak bir resim olarak bir Excel grafiği yapıştırmak
GIF) iyi. Daha sonra, dikey bir sayfada bir yanlamasına grafik oluşturmak için, gerekirse döndürülebilir. Resimler
Yeniden boyutlandırıldığında değişiklik yapmama avantajına sahiptirler. Herhangi bir değişiklik yapmanız gerekiyorsa, bunu Excel’de yapın
ve sonra güncelleştirilmiş grafiği belgenize geri kopyalayın. Grafiği Excel’den kopyalamadan önce, bir grafiği
ayrı grafik sayfası – bu, gösterge ve eksen etiketlemesi tarafından kullanılan alanı en aza indirir.
Şekiller, Denklemler, Tablolar vb. Başlıkları Ekleme
Artık rakamın başlığını eklemek için zamanı geldi.
1. başlık ekleyin önce rakam (yani o kolları ile çevrili olmalıdır) seçili olduğundan emin olun
Şekilde 2. sağ tıklayın ve Insert Resim yazısı seçin  ya REFERANSLAR sekmesine taşımak ve üzerine tıklayın Ya
[Insert Altyazı] – aşağıdaki pencere görüntülenir:

Varsayılan altyazı bir şekil içindir ama başka altyazı (veya kendi oluşturabilirsiniz).
3. etiket bağlanmış liste ok Bir: Gerekli başlık tipini (burada, Şekil ince)
4. [… Yeni Etiket] tıklayın düğmesini farklı bir etiket oluşturmak için
Senin Label 5. Tür: ardından <Enter> (örn Fotoğraf) için [Tamam]
6. etiket sıfırla: Aşama 3’deki gibi Şekil
7. Konuma bağlı liste okunu kullanarak: Altyazı üstünde veya sonra aşağıda istediğinizi seçin
için basın <Enter> [Tamam]
[Numaralandırma …] düğmesi (örneğin Romen rakamları kadar) numaralandırma sistemini değiştirmek ve mümkün sağlar
İsterseniz bölüm numarasını içerir. [AutoCaption …] ile, Word otomatik olarak bir başlık her verir
zaman (tüm tabloları veya denklemlerin bir dizi örneğin) nesnenin belirli bir türde yerleştirin.
8. Masaüstü Screenshoot yazın burada, başlığını tamamlayın
Sen altyazı yeni Başlık şık bir şekilde metne eklenir bulabilirsiniz. Bunun gibi altyazıları kullanmak sadece size
Şekiller vb Listesini oluşturmak ama onlar etrafında hareket ederken, bunları otomatik olarak yeniden numaralandırır veya yeni figürler olarak
metinde yukarıdan yukarıya eklenir.
İpucu: Altyazı Metin Kutusuna görünürse, çünkü Heykelcigin Metni Sar özelliğinin bulunuyor. Öneriyoruz
Bu Metin In Line ayarlanır. Bunu yapmak için, öncelikle [Geri Al] insert altyazı ardından sağ grafiği tıklama ve
Wrap Text seçin. Sonra tekrar Başlık eklemek için yukarıdaki gibi 8’e kadar adım 2 tekrarlamak Metin ile In Line seçin.
Altyazı stilini değiştirmek için:
9. Sağ Stiller bölmesinde Caption tıklayın ve değiştir’i seçin 
10. Gerekli yazı (boyut ve renk) & stil olun (kalın / italik) değişiklikleri – örneğin normal metni eşleştirmek için
Bir altyazı, ifade ettiği rakam veya tabloyla aynı sayfada görünmesi önemlidir. Bu
Başlıkları kullanarak başka avantajı – Altyazı tarzı ile sizin için otomatik olarak ayarlanmış. Başlıklar da belirlendi
Benzer şekilde, bir sayfanın alt kısmında izole edilmiş görünmemeleri için.
11. Sonra, tabloya bir başlık ekleyin – seçmek sadece üzerinde görünen x işaretine tıklayarak
12. tekrarlayın Etiketi seçerek bu kez 2 ve 4. adımları: Tablo ve sonra için <Enter> tuşuna basın [Tamam]
13. Bazı uygun bir deyişle yazarak başlık tamamlamak (örneğin Örnek Tablo)
Not: çeşitli bölümlere (örneğin Tablo 1a, Masa 1b, Masa 1c vs) bölünebilir bir tablo veya şekil istiyorsanız
sizin için oluşturulan alan kodunu altyazı stiline göre düzenlemeniz gerekir. Bunu yapmak için:
i) ilk tablo / şekil için, sadece mektup bir elle ekleyebilir
ii) ikinci tablo / şekil için, başlık numaralandırma seçin. sağ tıklayıp Alan kodları Değiştir’i seçin
iii) okuma {DİZİ Tablo \ * Arapça} nihai kod değiştirme {DİZİ Tablo \ * ARAP \ c}
iv) Sağ sonra elle vb c b veya yazın tekrar tıklayın ve Update alan seçin
\ C kodu önceki tablo / Heykelcigin numaralandırma alır. İsterseniz, numarayı açıkça ayarlayabilirsiniz
\ rx kullanarak X gerekli bir sayıdır.
Çapraz Referans
Figürlerinizi ve tablolarınızı etiketlemek için başlıklar kullanmak başka bir avantaja sahiptir – onlara çapraz çizgiler kullanarak bakabilirsiniz.
metninizdeki referans. Bu çapraz referanslar, şekil / tablo numarasının eşleşmesi için otomatik olarak güncellenir
numaralandırma değişiklikleri. Ayrıca dipnotları ve numaralandırılmış öğeleri (örn., Başlıklar) çapraz referans yapabilirsiniz.
Bir çapraz referans eklemek için:
1. <up_arrow> ve <End> (yukarıdaki tabloya paragrafın sonuna taşımak için)
Referanslar sekmesini Başlıklar grubundaki [Çapraz referans] 2. tıklayın (bu düğme de mevcuttur
INSERT sekmesinde Linkler grubu) – bir iletişim kutusu görüntülenir:

Varsayılan, numaralı numaralandırılmış öğeleri çapraz referanslamaktır (örneğin, bölüm başlıkları). Diğer seçenekler için:
3. Referans türünü değiştirme: Gerekli başlığı türüne – örneğin Tablosu (ayrıca not Dipnot)
4. Çapraz referans isteyen tablosunu seçin (burada, sadece seçim birine sahip)
5. Değişim takın referans için: Gerekli formata – örn Sadece etiket ve sayı
Üstünde / altında Dahil seçeneğinin kullanılamaz ancak adımda olarak (veya bir sayfa numarası) çapraz-referans alabilir 5 .
6. basın <Enter> için [Insert] ardından <Esc> için [Kapat] Çapraz referans penceresi
7. Metnin devam edin: bir özetini gösterir …
8. basarak sonu <Ctrl s> çalışmanızı kaydetmek için
tablo özel bir alan kodu ile anılır. Başka bir tablo ise ne yazık ki metin kaldırdık değil güncelleştirme
başvurulan bir önce ilave (veya tablo metinde farklı bir konuma hareket ettirildiğinde aşağıdakilerin sağlanmasında). To el
Bir alan kodunu güncellemek sağ tıklayıp metin üzerinde ve seçim … Güncelleme Field açılır menüden. En kolay yol
Tek seferde tüm çapraz referansları güncelleştirmek için etmektir önizlemesini Baskı (aracılığıyla işinizi Print üzerindeki DOSYA sekmesi).
Öneri: Metnin çapraz referans diğer parçalar için metni seçin ve sonra taşımak INSERT sekmesine basıp
[İmi] . Imi için bir ad sağlayın ardından tıklayın [Ekle] . Referansı Bu metni geçebilmek için adımları tekrarlayın 2
için 6 , yukarıdaki gibi, fakat adımda 3 seçim Bookmark ve adımda 5 Gerekli biçimi.
Gezinme Bölmesi’nde
Gezinme Bölmesi’nde belgenizin etrafında hareket için çok basit ama son derece kullanışlı, araçtır. Yapabilirsin
(Ekranın sol tarafında gösterilir) bölmesi tüm başlıkları içerdiğini fark etmiş. Sadece tıklayın
kendisine doğrudan taşımak için bölmesinde gerekli başlığı tarih:
1. bölmesi görünmüyorsa, taşımak GÖRÜNÜM sekmesi ve tıklayın [Gezinme Bölmesi’nde]
2. konusu bölümüne doğrudan gitmek için başlıklarından birini üzerine tıklayın
Sen gösterilen başlıklar sayısını değiştirebilir Gezinme Bölmesi’nde küçük oku tıklayarak
Bir başlığın bıraktı. o bölümdeki başlıkları reshow için bu tekrar tıklayın.
Gezinme Bölmesi’nde da görüntüleyebilir Minyatür – teziniz etrafında hareket (ve sayfa düzeni kontrol) için:
3. üzerine tıklayın [Sayfalar] – sayfa minyatürler görünür
4. bu sayfaya yönlenmek için herhangi minyatür üzerine tıklayın
Bir başka özellik ne yazık ki, kendi için çalışmaz Şekil, tablo veya denklem (arasında gezinmenize olanak sağlar
Böyle fotoğraf veya Maps) olarak altyazıları. Bunu görmek için:
5. üzerine tıklayın [Büyüteç] (sonra üstündeki düğme Arama Belgesi ) ve tablolar veya grafik seçmek
6. Kullanım [Önceki ▲] [Sonraki ▼] düğmeleri (yalnızca bir tane burada) rakamlar arasında hareket etmek

Daha Bölümler oluşturma
Başka başlamak istiyorum en ilk bölümü şimdi tam olduğunu varsayalım ve:
1. gidin – Öncelikle, farklı bir dosya olarak, bu kez yeniden belgeyi kaydedin ama DOSYA sekmesi ve seçim Kaydet
2. Seç Tez klasörü daha sonra değiştirmek Dosya Adı için Usta (ya da bir şey benzer) – basın
<Enter> için [Kaydet]
3. Daha sonra, tüm metin (seçmek <Ctrl a> ) ve <Delete> bunu
4. çift tıklayın kelimesi üzerinde Giriş içinde Üstbilgi ve yazın Bölüm Başlığı yerine
5. Şimdi, basın <Ctrl s> boş kaydetmek için Usta belgesini
6. basın <Ctrl F4> (veya taşımak DOSYA sekmesi ve seçim Kapat ) Belgenizi kapatmak için
İster ilk bölüm kurmak için çaba aldı olsa da, tüm ayarlarını kullanarak yeni bir dosya oluşturmak çok kolay
hangi ayrıca saklanır Usta dosyası. Alternatif oluşturup olarak, tek tek her dosyayı kurmak olacaktır
çok zaman alıcı ve kolayca tutarsızlıklara yol açabilir o. Yeni bir dosya oluşturmak için:
1. taşı DOSYA sekmesini ardından sağ tıklayıp üzerine Usta içinde yeni evrak ve seçim bir Kopya Aç
Yeni bir belge Master ayarlarla görünür.
2. üzerine tıklayın [Başlık 1] içinde Stiller bölmesinde – Bölüm 1 görünür
3. üzerine tıklayın listesi okun sağında ekli [Numaralandırma] düğmesini Paragraf grubunda
ANA sekmesi ve seçim Set Numaralama Değerini …
4. Değişim Ayar değeri için: üzere 2 ardından <Enter> için [OK] – başlıklarının müteakip numaralandırma ve
(Eğer bölüm numarası eklerseniz) başlıkları bu değerin faydalanmak
5. Yeni bölüm (örn için başlık yazın Literatür İncelemesi ) ardından <Enter>
6. Click üç kez kelimelere Bölüm Başlığı başlığında ve yeni başlığı ile değiştirin
bölüm
7. Çift tıklayın her yerde metnin ana gövdesinde veya tıklayın [Kapat Üstbilgi ve Altbilgi] butonuna
Artık burada, yeni bölüm yazmaya devam ama olacaktır:
8. Yakın Kelime – Basın <Alt F4> veya kırmızı tıklayın [Kapat] tuşuna – olarak yeni bir dosya kaydetmek Chapter2
Eğer tez bir kısmını veya tamamını yazdıktan sonra, bu notların ikinci kısmından çalışmak – Microsoft,
Kelime 2013: Tez tamamlanması . Aşağıdaki bölümlerde yalnızca bazı kullanıcılar için faydalı olabilir.
Özel bir Şablon Kullanarak
Deneyimli bir kullanıcı iseniz, size tez çalışmaları için özel bir şablon kurmak düşünebilir. gerçi
Bu çalışma doğru yoldur, biz ortalama bir kullanıcı için önermiyoruz . Bu sorunlar olmasa yaratabilir
Kullanıcı birden fazla PC’de dosyalarını düzenleme, özellikle eğer doğru kullandı.
Bir şablon bunu temel alan bir belgeyi açtığınızda kullanılan ayarların bir dizi, tutan bir dosyadır
şablonu. Varsayılan şablon denir normal.dotx ama çok kolay kendi oluşturabilirsiniz. Kaydetmek için senin
Bir şablonda geçerli ayarlar:
1. Set up your stilleri (normal, başlık, başlık, başlık / alt bilgi vb), sayfa numaralandırma, sayfa düzeni vb (aynı
sayfalarda ayrıntılı 2 için 10 Bu belgenin
2. (basın dosyanızda tüm metni seçin <Ctrl a> ) ve Cut it (basın <Ctrl x> )
3. şablon olarak boş bir dosya kaydet – dan DOSYA sekmesi, seçim Kaydet
4. Değişim Kayıt türü: için Word şablonu (* .dotx) ve bir tedarik Dosya adı: (örn mythesis için) senin
Şablon, senin içinde kaydederek tez klasörüne – basın <Enter> için [Kaydet]
Yeni bir dosya oluşturmak için şablon kullanmak için:

5. çift tıklayın şablon dosyası (veya üzerine yerleştirilen bunun için bir kısayol üzerine Masaüstü ) daha sonra yeni bir alırsınız
tüm şablon ayarlarıyla belge – adımdan devam 2 Önceki bölümde.
İleride şablonu değiştirmek gerekir bulursanız, her zaman içinden bu şablon dosyasını yeniden açabilirsiniz
Word ve gerekli değişiklikleri yapın. Ancak, aynı zamanda yeniden tanımlamak veya içinden bir stil yaratabilirsiniz
belgelemek ve şablona bu ekleyin. Bunu yapmak için:
1. oluşturma veya stili değiştirirken, basitçe diyor onay kutusunu açmak dayalı yeni belgeler
Bu şablonu (varsayılan yerine sadece bu belgede )
2. Değişiklikleri kaydet (basın <Ctrl s> hem belgeye ve şablona istendiğinde
Referansları ekleme
Neredeyse tamamladınız başlayan bir Tez şimdi eğitim, ancak bazılarınızın nasıl görmek isteyebileceğini
EndNote yazılım referanslarını yönetmek için kullanılabilir. Eğer tezi yazarken, dahil olacak
Metninizde referanslar. Kelime kendi referans sistemine (bkz sahiptir Microsoft Word 2013: Yönetme
Kaynaklar ) , ama bu bir tez için yeterli gerçekten yeterli değildir. Bunun yerine özel kullanarak olmalı
bibliyografik veritabanı programı EndNote . Ancak unutmayın Microsoft’un referans sistemini kullanırsanız,
sonradan o kullanırsanız referanslar, EndNote transfer edilebilir.
Eğer araştırma yapmak üzere, kullanabileceğiniz EndNote yazarak ya (referanslar kendi kütüphane oluşturmak için
veya Üniversitesi’nin indirerek onları Unicorn veya diğer kütüphane kataloglarında). Daha sonra bu kullanmak
Aynı anda, referanslar eklemek ve, metnin sonunda bir kaynakça oluşturmak. Kütüphane üretir
kullanmayla ilgili yazılı notlar EndNote ve üzerinde eğitim veren; Burada, kısaca yazılım tanıtılacak.
1. yükleyin Word’ü açın ve Birinci Bölüm dosyayı – hamleyi için DOSYA sekmesi ve listeden seçin Yeni
Belgeler sağda
2. taşı ENDNOTE sonra tıklayın sekmesine [EndNote git] butonuna
3. üzerine tıklayın (3 Sonnot pencereleri kapatmak gerekebilir) Dosya EndNote menü ve seçim Yeni
4. Yeni Referans Kütüphanesi bir de tipi – penceresi görüntülenir : Dosya adı (örneğin ref ) ve değişim Kaydet: işaret etmek
sizin için Tez klasöründe ( çift tıklama üzerine Tez için [Açık] o)
5. üzerine tıklayın [Kaydet] yeni kütüphane oluşturmak için – aşağıdaki pencere görüntülenir:
Artık (yeşil tıklayarak elle referanslarını yazmaya başlayabilir + [Yeni Referans] düğmesi
veya kullanan Yeni Referans gelen Başvurular menüsü veya bir kütüphane kataloğundan indirebilirsiniz. Sen
Burada biraz dikkatli olmak zorunda ya da yanlışlıkla kendi içine referanslar yüzlerce indirebilirsiniz
kütüphane.
İpucu: gibi bir kuruluş için yeni referans girilirken Birleşmiş Milletler , sonunda bir virgül ekleyin
Kuruluş önlemek için EndNote’u olarak referans Milletler, ABD )

In EndNote Yerel Kütüphane Modu, Online Search Mode sırasına göre düğmeleri ile (çalışma 3 yolu vardır,
ve Entegre Kütüphane ve Çevrimiçi Arama Modu):
6. taşıyarak başlayın Çevrimiçi Arama Modu üzerine tıklayın – [Çevrimiçi Arama Modu] düğmesiyle (in Entegre
modunda, tüm referanslar otomatik) Kendi kütüphanesine kopyalanır
7. Sonra, tıklayın [Çevrimiçi Arama] (araç çubuğunun ortasında büyüteç) ya da açmak EndNote Araçlar
Menü ve seçim Çevrimiçi Arama – Bir Bağlantı seç penceresi görüntülenir:
8. seçin U okuma ardından (gerekirse, aşağı kaydırma) <Enter> için [seçin]
Artık bir arama ekranı doldurulacak bekleyen, Üniversite’nin Kütüphane kataloğu ile bağlantılıdır. Şunları yapabilirsiniz
Aşağıdaki örnek kullanmamayı tercih ediyorsanız kendi arama kriterlerini ayarlayın.
9. Birinci kutuda, değişim Yazar için Anahtar , izin içerir bunun ancak yazın olduğu gibi Bilgisayar Eğitimi içinde
Üçüncü kutu – tıklayabilir [Arama]
10. bulunmuştur kaç referanslar söyleyerek bir pencere açılır – basın <Enter> için [Tamam]
Eşleştirme referanslar şimdi ekrana geri dönersiniz. Eğer gerekiyorsa, aşağıdakileri yaparak daraltabilirsiniz
online arama kriterlerini değiştirerek veya tamamen yenisini gerçekleştirebilir. Her yeni aramasıyla,
Geçerli liste temizlenecek için varsayılan ayardır.
olası referanslar yer almasını sağlama, bunun kişisel kütüphaneye istediklerinizi kopyalamak zamanı.
11. Gerekli Referanstaki tıklayın (burada, herhangi bir referans tıklayın ardından <Ctrl a> hepsini seçmek için)
Ayrıca kullanabileceğinizi unutmayın Ctrl tıklayın birçok bireysel başvuru seçin veya tıklatın Shift aralığı seçmek için.
12. Şimdi açmak Kaynaklar , menüyü seçmek … Kopyalama Referansları ardından seçmek refs.enl – referanslarıdır
Kendi kütüphaneye kopyalanan
13. üzerinde tıklayın [Yerel Kütüphane Modu] butonuna
Şimdi tez başvurular eklemeye başlayın:
14. Belgeniz tıklayın (veya üzerine [Word’e İşlemci Dönüş] düğmesi) geri gitmek için Word’de sonra
basın <Ctrl End> metnin sonuna geçmek için
15. Biraz daha metinde Tip (herhangi bir çöp yapacak) daha sonra üzerine tıklayın [GoTo EndNote] butonuna
16. Daha sonra gerekli başvuruyu seçin tıklayıp [Insert Citation] (kırmızı ok) düğmesine (veya kullanmak Ekle
Seçilmiş Citation (ler) altında Cite While You Write içinde Araçlar menüsünden, ya da sadece basın <Alt 2> )
Seçilen referans metninde olağan kısaltılmış formda ve hem de senin tezin eklenir bulacaksınız
bunun altındaki dolu. EndNote referans çevirmek Belgeniz için özel kodlar, ekler. Görebilirsin
tarafından bu kodlar doğru tıklayarak bir referans ve seçme Geçiş Alan kodları . Normale dönmesi için bu işlemi tekrarlayın.
17. adımları tekrarlayın 15 ve 16 eklemek için iki ilave başvuruları – metin otomatik aşağıda listeyi bulacaksınız
alfabetik sıralanır
18. adımları tekrarlayın 15 ve 16 bulacaksınız – yine ama zaten metinde var referanslar birini seçin
kısaltma metne eklenir ama sadece bir giriş tam görünür
19. Son olarak, ardından seçmek için, içinden sürükle benzersiz bir referans bulmak <Sil> – tam referansı
Aşağıdaki listeden otomatik olarak kaybolur
Bazen, örneğin farklı bir biçimde bir referansı, dahil etmek istediğiniz: Smith (2008) diyor ki … Bunun için:
20. Sağ tıklayıp herhangi referansa ve seçim Düzenleme Citation (ler) daha sonra Yazar olarak (Yıl) Display
Tam referans başvuru listenizden tutulur. Eğer ekstra metin (örneğin sayfa numaralarını) eklemek isterseniz:
21. Sağ tıklayıp referansa ve seçim Düzenleme Citation (ler) daha sonra fazla …
22. ekstra metni ekleyin : Ön ek veya son eki: kutusu (tarafından cazip değil Sayfalar: )
23. Son olarak, basın <Enter> için [OK] iletişim kutusunu kapatmak için
İPUCU: Bir ile referanslarını biçimlendirmek için , asılı girinti , aşağıda hemen yazarak konumunu taşımak senin
referanslar; tıklayın [Biçim Boyacısı] sonra (referans listesi üzerinden boş paragraf sürüklemek düğmesi
) Gerekli ayarları vardır.
EndNote bir tez yazarken gerçekten yararlı bir araçtır. Bu tam bir referans listesi kadar bina var sağlıyor
Eğer anılan tüm referanslar dahil olan, sizin metin yazmak (ve hiçbir çoğaltılması) olarak. Bu konuda daha fazla bilgi edinmek için
gibi farklı referans stilleri dahil Harvard , sormak Kütüphane Bilgi Masası .
Not: Kendi PC’de yüklemek için, özel bir eğitim hızında, yazılımın bir kopyasını satın alabilirsiniz. Yapabilirsin
ardından bir kopyasını almak refs.enl (dosyanın tezi klasör Belgelerim Kendi PC’de koymak) ve can
Herhangi bir zamanda yeni referanslar ekleyin. Ücretsiz bir sürümü de var unutmayın EndNote denilen EndNote Web .
Çoğu insan yazılım satın zahmet etmeyin; onlar sadece referanslar eklemek için Üniversite sistemini kullanın.
Bunlar daha sonra tarafından oluşturulan özel kodları kullanılarak görüntülenir EndNote .
24. kapatarak Bitiş Word’ü dosyanızın yapılan değişiklikleri, normal şekilde tasarruf
25. Ayrıca yakın EndNote – Basın <Enter> için [OK] kütüphane aramadan kullanılmayan başvuruları atmak
ve görünebilir hata mesajlarını görmezden.
Daha Yardım ve İpuçları
Aşağıdaki ipuçları dikkate değerdir:
• Bir web sayfasından bilgilerin bir kopyasını almak için kullanmak [Ekran Görüntüsü] Daha önce örtülü olarak, düğmeye. kullanım
[Crop] düğmesine RESİM ARAÇLARI FORMAT sekmesi istenmeyen alanları kaldırın. En sonunda,
büyütmek veya bir köşe kolunu sürükleyerek küçültmek. Not çok fazla büyütmek, sen may o
görüntü kalitesini kaybeder.
• (Eğer görüntülenen varsa, cetvel üzerinde beyaz belirtilir) yazarak alanının farkında olun. Olmayın
o marjlar içine bu alanı dışında uzanıyor böylece metin, tablo veya grafik yerleştirmek için cazip
• taşımak, özel karakter eklemek için INSERT tıklayın sekmesi [Sembol] ardından seçim Fazla
Semboller …. Seç : Yazı daha sonra çift tıklayın gerekli karakterine. Eğer ayarlarsanız Yazı: hiç
(normal metin) daha sonra karakter o anda kullanılmakta olan yazı tipine sahip
• Eğer yazım / dilbilgisi denetleyicisi çalıştırdığınızda, Word, metnin pasajlar olmuştur hangi notları
kontrol. Taşımak, sıfırdan denetleyicisi yeniden amacıyla DOSYA sekmesini ardından tıklayarak Seçenekler at
kalçası. Taşı PROOFING sonra tıklayın sekmesi [tekrar kontrol et Belge] düğmesi. Yapabilirsin
şimdi bütün belgeyi kontrol etmek için tekrar bir yazım denetleyicisi çalıştırın.
• tez yazarken kullandığınız sözcük sayısının bilmelidir. Bunu hatırla
toplam uzunluk (bir MPhil için) ya da 60.000 (doktora için) 90,000 kelime uzunluğunda olmalıdır. İyi fikir
Her bölüm yazmak gibi kadar bu bırakabilir olsa kelime saymak izlemek için tüm
bölümler yazılır.
Word otomatik bir kelime sayısı göstermektedir Durum Bar’da (pencerenin sol alt). Bu değilse
gösteren:
1. Sağ tıklayıp üzerinde Durum Çubuğu
2. açın Word’de Kont – diğer seçenekleri not ( Kısım de yararlı eklenebilir)
Bu Kelime unutmayın kapsamlı bir on-line yardım tesisi bulunmaktadır. Bu yoluyla kullanılabilir [Yardım] butonu.
Çeşitli kılavuzları Microsoft Word 2013: İleri Düzey Konular Ayrıca WWW mevcuttur
Article Categories:
Genel

Yorumlar Microsoft Word ile Tez Yazmak

  • Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    Bilgisayarıma Zotero programını kurdum.

    word içinde kaynakçada bulunan künyelerimi zoteroya pratik taşıma imkanı var mıdır? varsa bunun yolu nedir?

    cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

     

    yunus ak 29 Ocak 2018 17:18 Yanıtla
    • Zotero programını hiç kullanmadım. Bir şey diyemeyeceğim. Kusura Bakmayın.

      Erkan ÇAĞLAR 5 Şubat 2018 13:22 Yanıtla

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

The maximum upload file size: 50 MB. You can upload: image, audio, video, document, text, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here