Google Arama için SEO Stratejileri

Bu yazıda, etkili bir SEO stratejisini adım adım nasıl oluşturacağınızı ve uygulayacağınızı öğreneceksiniz.

Aslında bu yaklaşım, web sitemi her ay 197.696 organik ziyaretçiye büyütmeme yardımcı oldu:

Backlinko – Aylık organik ziyaretçiler
Dolayısıyla, daha yüksek Google sıralaması almak istiyorsanız , bu yeni kılavuz tam size göre.

SEO Stratejisi Nedir?
Bir SEO stratejisi (“SEO yaklaşımı” veya “arama motoru optimizasyonu stratejisi” olarak da bilinir), arama motoru sıralamalarını iyileştirmek için tasarlanmış adımları planlama, ana hatlarını belirleme ve uygulama sürecidir.

Başka bir deyişle: SEO stratejisi, daha fazla organik trafik almak istediğinizde izlediğiniz süreçtir.

Bununla, 2020’de bir SEO stratejisi oluşturma adımları şunlardır:

1. Adım: Bir Anahtar Kelime Listesi Oluşturun
2. Adım: Google’ın İlk Sayfasını Analiz Edin
3. Adım: Farklı veya Daha İyi Bir Şey Oluşturun
4. Adım: Kanca Ekleyin
5. Adım: Sayfa İçi SEO İçin Optimize Edin
6. Adım: Arama Amacı İçin Optimize Edin
7. Adım: İçeriğinizin Harika Görünmesini Sağlayın
8. Adım: Sayfanıza Bağlantılar Oluşturun
9. Adım: İçeriğinizi Geliştirin ve Güncelleyin
10. Adım: Bir Anahtar Kelime Listesi Oluşturun

Arama motoru optimizasyonundaki her şey anahtar kelimelerin etrafında döner.

Bu nedenle anahtar kelime araştırması genellikle herhangi bir yasal SEO stratejisinin ilk adımıdır.

Hedef müşterinizin Google Suggest’i kullanarak aradığı anahtar kelimeleri kolayca bulabilirsiniz.

Google’ın arama alanına bir anahtar kelime yazmaya başlayın. Bu, bir öneri listesini doldurur:

Google arama önerileri
Bunlar genellikle doğrudan Google’dan geldikleri için SEO için harika anahtar kelimeler oluşturur .

Yani insanların aslında onları aradığını biliyorsunuz.

Ayrıca, daha uzun anahtar kelimeler (” uzun kuyruk anahtar kelimeleri ” olarak bilinir ), “kısa kuyruk” terimlerinden daha az rekabetçi olma eğilimindedir.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler
Bu nedenle, uzun kuyruklar nispeten düşük arama hacmi düzeylerine sahip olsa da, genellikle bunlar için daha hızlı sıralayabilirsiniz.

Yaklaşık 10 anahtar kelime içeren bir listeniz olana kadar Google’a birkaç farklı anahtar kelime yazmanızı öneririm.

Bu terimler için arama hacmini ve rekabet düzeylerini kontrol etmek istiyorsanız, SEMrush veya Ubersuggest gibi bir anahtar kelime aracını kullanabilirsiniz .

SEMrush ve Ubersuggest
Anahtar kelime araştırmasına daha derinlemesine dalmak istiyorsanız, bu videoya göz atabilirsiniz.

10 anahtar kelimeyi not ettiğinizde, bu SEO stratejisinin 2. adımına hazırsınız.

2. Adım: Google’ın İlk Sayfasını Analiz Edin
Tamam, bir avuç anahtar kelime buldunuz.

Şimdi bu anahtar kelimeler için zaten neyin işe yaradığını görmenin zamanı geldi.

Bunu yapmak için, Google’da bulduğunuz anahtar kelimelerden birini yazmanız yeterlidir.

“Paleo tatlıları” – SERP’ler – Üst
En iyi 10 sonucu tarayın:

Ve fark ettiğiniz desenleri not alın.

Örneğin, SERPs “SEO Araçları” için insanlarla doludur araçların listeleri:

SEO Araçları – Öne çıkan yayınları listele
Bu nedenle, sitenizdeki bu konuyu ele almak istiyorsanız, ilk sayfa sonuçlarının çoğunlukla liste yayınlarından oluştuğunu belirtmek istersiniz.

Muhtemelen blogunuzda bir liste yayını yayınlamak istersiniz.

Sonra 3. adıma geçin…

3. Adım: Farklı veya Daha İyi Bir Şey Oluşturun
Şimdi süper yüksek kaliteli içerik oluşturma zamanı.

SEO içeriği söz konusu olduğunda , iki seçeneğiniz vardır:

Seçenek # 1: Farklı bir şey oluşturabilirsiniz.

Seçenek # 2: Daha iyi bir şey yaratabilirsiniz.

Farklı

Bazen dışarıdakinden daha büyük ve daha iyi bir şey yaratmak istersiniz.

( Gökdelen Tekniği olarak da bilinir )

Ancak bazen tamamen farklı içeriklerle daha iyi durumda olursunuz .

Neden?

Çünkü içeriğinizin dışarı çıkmasına yardımcı olur.

Örneğin:

Birkaç ay önce, optimize edilmiş bir içerik parçası yazmak için oturdum: “Mobil SEO”.

Google’ın ilk sayfasının “Mobil Sitenizi Optimize Etmenin X Yolu” gibi liste yayınlarıyla görüntülendiğini fark ettim.

Mevcut mobil SEO içeriği
Şimdi:

“Mobil Sitenizi Optimize Etmenin 150 Yolu” gibi daha büyük bir liste gönderisi oluşturabilirdim.

Ama bu hiç mantıklı değil.

Bunun yerine tamamen farklı bir şey yarattım .

Özellikle, mobil optimizasyon için mükemmel bir rehber yayınladım .

Mobil SEO Kılavuzu – Gönderi
Ve içeriğim göze çarptığı için bir ton paylaşım aldı:

Mobil SEO Kılavuzu – Paylaşımlar
Yorumlar:

Mobil SEO Kılavuzu – Yorumlar
Ve en önemlisi, geri bağlantılar :

Mobil SEO Kılavuzu – Geri bağlantılar
Daha iyi

Burada yapmanız gereken tek şey, oradakinden 10 kat daha iyi içerik yayınlamak.

Örneğin:

Bir süre önce “SEO araçları” ile ilgili çoğu içeriğin yalnızca 10-20 araç listelediğini fark ettim .

Ve 20 araçlık başka bir liste yayınlamanın işe yaramayacağını biliyordum.

Bu yüzden 188 SEO aracının bir listesini oluşturmaya karar verdim .

SEO Araçları gönderisi
Bu yayın şimdi “SEO Araçları” anahtar kelimesi için ilk 3’te yer alıyor:

SEO Araçları – Backlinko SERP’leri
4. Adım: Kanca Ekleyin
2020’de arama motoru sıralamalarınızı iyileştirmek istiyorsanız geri dönmeniz gerekir .

Aslında, Stone Temple Consulting tarafından Moz blogunda yayınlanan yakın tarihli bir araştırmaya göre, bağlantılar hala ilk sayfa Google sıralamaları ile güçlü bir şekilde ilişkilidir .

İkinci dereceden ortalama mızrakçı korelasyonu
Bu, yine de Google’ın önemli bir sıralama faktörü oldukları anlamına gelir .

Soru şudur: nasıl yapıyorsun

İnsanların neden endüstrinizdeki belirli içerik parçalarına bağlandığını anlamanız gerekir.

(“Kanca”)

Ardından, içeriğinize bu “Kancayı” ekleyin.

Geçen yıl daha fazla blog yazarının sesli arama hakkında yazdığını fark ettim .

Sesli arama hakkında yazan blogcular
Ben de başka bir şey fark ettim:

Kullanıcılar sesli arama hakkında yazdıklarında, istatistik ve veri içeren içerikle bağlantı kurdular:

İstatistikler ve veriler içeren içeriğe bağlı sesli arama yazma
Bu yüzden istatistiklerle dolu bir sesli arama çalışması yapmaya karar verdim :

“Sesli Arama SEO çalışması” – Gönderi
Bugüne kadar, bu tek gönderi 848 geri bağlantıya sahip:

Sesli Arama SEO çalışması – Geri bağlantılar gönderin
Ve bu geri bağlantıların% 90’ı + mesajımdan belirli bir statüye atıfta bulunuyor:

Geri bağlantılar, gönderiden belirli istatistikleri gösterir
Bahsedilen:

Veriler, içeriğinize bağlantılar oluşturmak için kullanabileceğiniz bir tür “Kanca” dır.

Şu anda iyi çalışan bir başka Kanca Ultimate Guides .

Nihai bir rehber yayınladığınızda rehberin kendisi The Hook’tur.

Bir örnekle açıklayacağım…

Birkaç yıl önce Link Building: The Definitive Guide’ı yayınladım .

Link Oluşturma Postası
Orada bina bağlamak için en eksiksiz rehber (ve hala).

İşte işlerin ilginç olduğu yer…

Bir blogcu her seferinde bir yayında “bağlantı kurma” dan bahsedecek.

Ancak tüm konuyu kapsayacak yerleri yok.

Bu yüzden, okuyucularımın daha fazla bilgi edinmesinin bir yolu olarak rehberime bağlanıyorlar:

Blogcular rehberime bağlanıyor
Çok havalı.

Adım # 5: Sayfa İçi SEO İçin Optimize Edin
Bu adım, içeriğinizin SEO için anahtar kelime optimizasyonu ile ilgilidir.

Sayfada SEO için tek bir yayında ele alabileceğimden çok daha fazlası var .

Dolayısıyla, içeriğinizi SEO için optimize etme hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, bu video yardımcı olabilir.

Bununla birlikte, burada 2020’de odaklanmayı önerdiğim üç sayfa SEO tekniği var.

Dahili Bağlama

Evet, iç bağlantı hala çalışıyor.

Ama bunu doğru yapmalısın.

Özellikle, yüksek otoriteye sahip web sayfalarından otorite gerektiren sayfalara bağlamak istiyorsunuz.

Yüksek otorite sayfaları
(Ve dahili bağlantılarınızda anahtar kelime açısından zengin bağlantı metni kullanın)

Örneğin, bu yılın başlarında Google Arama Konsolu: Kesin Kılavuz’u yayınladım .

Google Arama Konsolu – Yayınla
Sitemde bir ton yetki bulunan bir sayfa buldum …

Google Sıralama Faktörleri – Gönderi
… ve bağlantılı gelen bu sayfaya kadar benim yeni kılavuz.

“Google Sıralama Faktörleri” gönderisi – Rehber bağlantısı
Basit.

Kısa, Anahtar Kelime Zengin URL’ler

1 milyon Google arama sonucunu analiz ettiğimizde birçok insanı şaşırtan bir şey bulundu:

O motoru optimizasyonu arama geldiğinde, kısa URL’ler ezmek uzun URL’ler.

Kısa URL’ler daha uzun URL’lerden daha iyidir
Bu yüzden URL’lerimi ya sadece anahtar kelimem yapıyorum …

SEO Kontrol Listesi – URL
… Veya hedef anahtar kelimem artı bir kelime daha:

Geri Bağlantılar Kılavuzu – URL
Her iki şekilde de çalışır.

Anlamsal SEO

Son olarak, içeriğimi Semantic SEO için optimize ediyorum .

Diğer bir deyişle:

Hedef anahtar kelimemle alakalı kelimeler buluyorum.

Sonra bu terimleri içeriğimde kullanıyorum.

İşte diyetler:

İlk olarak, anahtar kelimenizi Google Görseller’e yerleştirin.

Google Görseller’e anahtar kelime girin
Google size bu konuyla yakından alakalı olduğunu düşündükleri kelimeleri ve kelime öbeklerini verecektir:

Google Görseller – İlgili terimler
İkinci olarak, normal Google aramasına aynı anahtar kelimeyi yazın. “Aşağıdakilerle ilgili aramalar” bölümüne gidin.

“SEO audit” ile ilgili aramalar
Son olarak, bu terimlerin bazılarını içeriğinize serpin:

Ve hazırsınız.

6. Adım: Arama Amacı İçin Optimize Edin
Başka bir deyişle: Gökdelen Tekniği 2.0 .

Bunun nasıl çalıştığını hızlı bir örnekle göstereceğim.

Birkaç yıl önce sitenize daha fazla trafik çekmekle ilgili bir yazı yazdım .

Web Sitesi Trafik postasını artır – Eski
Tamam oldu.

Ancak, hedef anahtar kelimem için ilk 5’i hiç kırmadı (“web sitesi trafiğini artır”).

Google’ın ilk sayfasını analiz ettiğimde, nedenini anladım:

Sayfam , o anahtar kelime için arama amacını karşılamadı .

Açıklayacağım…

“Web sitesi trafiğini artır” için içerik sıralamasının çoğu, ısırık boyutunda trafik ipuçları listeledi .

“Web Sitesi Trafiğini Artırın” – Mevcut içerik
Ama görevim onlara üst düzey bir süreç verdi.

Backlinko – Web sitesi trafiğini artırın – Üst düzey işlem
Bu, arama motoru ziyaretçilerinin istediği kullanıcı deneyimi değildi. İçeriğimi bu anahtar kelimenin Arama Niyeti ile eşleşecek şekilde yeniden yazdım.

Özellikle, işlemimi bir liste postasına çevirdim :

Web sitesi trafiğini artır artık bir liste postası
İçeriğim Arama Niyeti ile eşleştiğine göre, hedef anahtar kelimem için ilk 3’te yer alıyor:

“web sitesi trafiğini artır” SERP’leri
Bu, yazının eski sürümüne kıyasla arama motoru trafiğinde% 70,43’lük bir artışa neden oldu:

Web Sitesi Trafiğini Artırma – Organik trafik artışı
Bahsedilen:

İçeriği Arama Niyeti göz önünde bulundurarak doğrudan kapıdan yayınlayabilirsiniz (ve yayınlamalısınız).

Aslında, son yazdığım şeyle yaptım: Ultimate SEO Audit .

SEO Site Denetimi – Gönderi
“SEO Denetimi” için içerik sıralamasının çoğunun teknik olmayan adımları listelediğini gördüm .

SEO Denetimi – Mevcut içerik – Teknik olmayan adımlar
Bu yüzden herkesin kullanabileceği basit stratejiler ekledim:

SEO Denetimi – Strateji örnekleri
Hatta denetimimin teknik olmadığını da vurguladım.

SEO Site Denetimi – Teknik olmayan vurgu
(Bu, insanları kancalar, böylece arama sonuçlarına geri dönmezler)

Bu Arama Amacı optimizasyonu (ve sitemin Alan Adı Kurumu), yayınımın bir ay içinde Google’ın ilk sayfasını kırmasına yardımcı oldu.

“SEO Denetimi” – SERP’ler
7. Adım: İçeriğinizin Harika Görünmesini Sağlayın
Tasarım, içerik pazarlamasının en önemsiz kısmı olabilir.

Şimdiye kadar yazılmış en iyi içeriğe sahip olabilirsiniz.

Ama böyle gözüküyorsa…

Kötü web sitesi
… işe yaramayacak.

Bu yüzden içerik tasarımına tonlarca zaman ve para yatırıyorum.

Örneğin, muhtemelen kesin kılavuzlarımdan birini gördünüz:

Google RankBrain SEO – Gönderi
Bu kılavuzlar, WordPress kullanılarak sıfırdan% 100 tasarlanmış ve kodlanmıştır.

(Bu onları yapmak için süper pahalı yapar)

Bahsedilen:

Harika içerik tasarımının bankayı kırması gerekmez.

Aslında, çekilmesi çok kolay olan 4 tür görsel içerik .

Grafikler ve Tablolar

Bunlar o kadar iyi çalışıyor ki her yazıda en az bir grafik eklemeye çalışıyorum.

Her gönderiye en az bir grafik ekle
Neden?

Çünkü zor verilerin anlaşılmasını kolaylaştırırlar.

Örneğin, bu durumu mobil SEO rehberimden alın.

Metin olarak ifade et
Seni bilmiyorum, ama 27,8 milyar bir şeyi hayal etmekte zorlanıyorum.

Bu yüzden tasarımcımıza güzel bir grafik hazırlattım.

Grafik olarak stat
As a bonus, people will sometimes use your chart in a blog post… and link back to you:

Bağlantılı site tarafından kullanılan grafik
Screenshots and Pictures

You might have noticed that I use LOTS of screenshots in every post.

In fact, this single post has 78 screenshots:

Seo kontrol listesi yazı – Screenshots
To be clear:

I don’t use screenshots just for the sake of using screenshots.

I only use them if it helps someone implement a specific step.

For example, these screenshots make the 2 steps from this guide dead-simple to follow:

Ekran görüntülerini kullanarak takip edilmesi kolay adımlar
That said:

Screenshots only make sense when you describe something technical.

What if you’re in a non-technical niche… like fitness?

Well, pictures serve the same purpose.

For example, my friend Steve Kamb at Nerd Fitness uses pictures to show you how to do exercises the right way:

Bir egzersizi göstermek için kullanılan resim
Blog Post Banners

Unlike graphs and screenshots, blog post banners serve no practical purpose.

Sadece havalı görünüyorlar 🙂

Direğe bağlı olarak, sağa hizalanmış 220 × 200 görüntü kullanıyorum…

Kare yazı görüntü örneği
… Veya yayının üstündeki dev bir afiş:

Banner yayını resim örneği
Grafikler ve Görselleştirmeler

Grafikler ve görselleştirmeler benzer grafiklerdir.

Ancak verileri görselleştirmek yerine kavramları görselleştirir.

Açık olmak gerekirse:

Bunlar süslü olmak zorunda DEĞİLDİR.

Örneğin, bu gönderide sitenizin 4 sürümünün de aynı URL’ye nasıl yönlendirmesi gerektiğini açıklarım:

Görselleştirme yönlendirme örneği
Bu roket bilimi değil.

Ama bu fikri zihninizde hayal etmek zor.

Böylece tasarımcımız bu konsepti kolay anlaşılır kılan basit bir görsel yaptı.

Yönlendirme görselleştirmesi
8. Adım: Sayfanıza Bağlantılar Oluşturun
Şimdi içeriğinize aktif olarak bağlantılar oluşturma zamanı.

Özellikle, şu anda BÜYÜK çalışan 3 bağlantı kurma stratejisinden yararlanacağız .

Kırık Link Binası

Burada birinin sitesinde bozuk bir bağlantı bulabilirsiniz …

… Ve içeriğinizi yedek olarak sunun.

Örneğin, bu pazarlama nişinde bir blogcuya gönderdiğim bir tanıtım e-postasıdır:

Blogger’a e-posta ile ulaşın
(Ne kadar özel olduğumu unutmayın . “Lütfen bir blog gönderisinde bana bağlantı vermeyi düşünün” demiyorum. Belirli bir sayfada, bağlantımın anlamlı olduğu belirli bir yerim var)

Ve bir şey sormadan ÖNCE kişiye yardım ettiğim için, bağlantımı eklemekten mutlu oldular:

Blogger – Brian’ı eklemekten mutluluk duyuyorum
Rakip analizi

Bu strateji eski okul.

Ama hala çalışıyor.

İlk olarak, sıralamak istediğiniz bir anahtar kelime için sıralama yapan bir site bulun.

Örneğin, “SEO Denetimi” anahtar kelimesini sıralamaya çalışıyorum.

Bu sonucu ilk sayfadan alıyorum…

Ahrefs vurgulamalı SEO Denetim SERP’leri
… Ve geri bağlantılarına bakın.

Ahrefs – Sayfa geri bağlantıları
Bu sayfanın 160 alan adından bağlantılar olduğunu görebiliyorum:

Ahrefs sayfası – Yönlendirme alanları
Bu yüzden sahip oldukları aynı bağlantılardan en az bir avuç alabilmeliyim.

Bunu yapmak için, geri bağlantılarından birer birer gidiyorum.

Geri bağlantılar üzerinden git – Ahrefs
Ve bağlantımın değer katacağı sayfaları bul .

Örneğin, bu yayında Ahrefs içeriği adından bahsedilmektedir:

Ahrefs’ten söz eden yayın
Buradaki yazıma bağlantı vermek için hiçbir neden yok. Bu yüzden listedeki bir sonraki fırsata geçtim.

Ve bu yazıyla karşılaştım:

İyi aday yayını
Ahrefs’e bağlantı bu kez büyük bir kaynak listesinin bir parçası.

Ahrefs bağlantısı – Kaynak listesinin bir parçası
SEO denetim gönderime bir bağlantı ile daha iyi ve daha eksiksiz olacak bir liste.

Evangelist Yöntem

Bu strateji bağlantılar hakkında daha az… ve içeriğinizin doğru kişilerin önüne geçmesiyle ilgili.

(Özellikle: nişinizde blog çalıştıran kullanıcılar)

Bu stratejinin bir örnekle nasıl çalıştığını anlatacağım…

Bir süre önce yeni bir Gökdelen Tekniği vaka çalışmasını tanıtmak istedim.

Bu yüzden son zamanlarda The Skyscraper Technique hakkında içerik paylaşanları görmek için BuzzSumo’yu kullandım .

BuzzSumo – Son Gökdelen Tekniği hisseleri
Ve herkese bu şablonun bir varyasyonunu e-postayla gönderdi:

Sosyal yardım şablonu
Ve “emin, kontrol edeceğim” dedikleri zaman, onlara gönderinin bağlantısını gönderdim:

Yardım şablonu yanıtı
(Nasıl pay istemediğime dikkat edin. Bu, erişiminizi öne çıkaran bir Judo hamlesi)

Bu da marka yayınımda onlarca paylaşıma yol açtı :

Sonuçta şablon kullanım payları
9. Adım: İçeriğinizi Geliştirin ve Güncelleyin
Bu şu anda inanılmaz iyi çalışıyor.

Organik trafiğimi% 260,7 artırmak için İçerik Yeniden Başlatma’yı kullandığım zamanı okumuş olabilirsiniz :

İçeriği yeniden başlat
Ve size bu yaklaşımın hala işe yaradığını söylemekten mutluluk duyuyorum .

Örneğin, geçen yıl SEO tekniklerinin bu listesini yeniden başlattım .

SEO Teknikleri – Gönderi
Ama ben aynı içeriği tekrar göndermedim ve buna “yeni” diyorum.

Bunun yerine, eski ekran görüntülerini ve resimleri inceledim ve kaldırdım:

Ekran görüntüleri kaldırıldı
Yeni stratejiler eklendi:

Yeni stratejiler eklendi
Ve artık çalışmayan silinen stratejiler:

Eski stratejiler silindi
Sonuç?

Bu sayfaya% 62,60 oranında organik trafik artışı:

Organik trafik artış sonucu
Şimdi senden duymak istiyorum

İşte aldın:

2020 için 9 adımlık SEO stratejim.

Şimdi sizden haber almak istiyorum…

Bugünün gönderisinden hangi stratejiyi ilk olarak denemeye hazırsınız?

Eski içeriği güncelleyecek ve yeniden başlatacak mısınız?

Ya da belki Broken Link Building’i denemek istersiniz .

Her iki durumda da, hemen aşağıya yorum bırakarak bana bildirin.